Menu
Geen producten gevonden

»

Bestel & Garantie informatie

Ter info: Waarom staan er veel planten op tijdelijk uitverkocht?

Door een schaarste op de plantenmarkt zijn diverse producten op dit moment niet leverbaar. Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen.

Helaas kunnen we niet per plant aangeven wanneer deze weer leverbaar komen. De beschikbaarheid van planten kan iedere week veranderen. Voor een groot deel is dit afhankelijk van het moment waarop de nieuwe teelt van planten weer goed doorworteld/aangegroeid is.

U kunt de site in de gaten houden en kunt ons een e-mail sturen om te vragen naar de beschikbaarheid. We kijken dan per geval wat er mogelijk is.

1. Bestellen

Bestellen bij tuinplantenwinkel is eenvoudig. In onderstaande video leggen we uit hoe u snel het gewenste product vindt en koopt. Alles stap voor stap uitgelegd.

1.1 Bestellen als gast

U plaatst een bestelling automatisch als gast. Uw gegevens worden niet opgeslagen. Wanneer u bij een volgende bestelling liever niet opnieuw uw gegevens wilt invullen kunt u een account aanmaken.

1.2 Voordelen van een account

Het aanmaken van een account biedt u een aantal voordelen. Met een persoonlijk account logt u in met uw eigen wachtwoord. Als u een bestelling plaatst met een account hoeft u niet iedere keer opnieuw uw gegevens in te vullen. Deze gegevens kunt u wel altijd bekijken en bewerken.

Met een account kunt u afgeronde bestellingen terug bekijken in uw eigen overzicht. Daarnaast kunt u de status van uw geplaatste order ten alle tijden bekijken. U kunt bijvoorbeeld zien wanneer we uw bestelling verzameld hebben en wanneer deze klaar staat om te worden verzonden.

1.3 Veel gestelde vragen over bestellingen:

1.3.0 Kan ik een geplaatste bestelling annuleren?

Ja dat kan, mits u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen. Wij willen u vragen z.s.m. contact met ons op te nemen met onze klantenservice via: [email protected].

1.3.1 Kan ik een reeds geplaatste bestelling wijzigen?

Als u per abuis een verkeerd bezorgadres heeft opgegeven willen wij u vragen dit z.s.m. door te geven.

Vanwege de drukte in de maanden maart, april en mei is het wijzigen van aantallen bestelde producten niet mogelijk. Ook is het niet mogelijk om extra producten toe te voegen aan een reeds geplaatste order. U kunt hiervoor wel een nieuwe bestelling plaatsen. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Buiten de hierboven genoemde maanden kunt u, indien gewenst, contact opnemen met onze klantenservice. Geef uw wensen t.a.v. het wijzigen van uw reeds geplaatste bestelling door via [email protected] Wij kunnen dan in overleg met u een reeds geplaatste bestelling wijzigen.

1.3.2 Ik kan niet meer bestellen?

Wij merken dat er op momenten meer bestellingen binnen komen dan wij op een goede manier kunnen verwerken en bezorgen. Dit heeft te maken met het voorjaar en de maatregelen aangaande het Covid-19 virus. Samen werken wij keihard om iedereen goed te beleveren, maar het kan voorkomen dat wij een tijdelijke stop moeten invoeren waardoor het plaatsen van een bestelling tijdelijk niet mogelijk is.

Zodra wij weer ruimte krijgen voor het ontvangen van bestellingen kunt u weer normaal via de site bestellen. U kunt hiervoor de site in de gaten houden. Het moment waarop u weer kunt bestellen verschilt van dag tot dag. Zodra u weer een product kunt toevoegen aan uw winkelwagen is het mogelijk een bestelling te plaatsen.

Deze maatregel nemen wij omdat we graag willen dat u volgens onze zelfde voorwaarden kunt blijven bestellen en dat de kwaliteit van onze service en planten gewaarborgd blijft. Wij hopen op uw begrip.

1.4 Zakelijk bestellen

Een bestelling plaatsen als bedrijf of professional is geen probleem. U kunt hiervoor een account aanmaken of als gast betalen. Kies bij type klant voor ‘Zakelijk’ en invulvelden zullen verschijnen. Bij het aanmaken van een account kunt u ook uw btw-nummer opgeven. Dit is bij een betaling als gast niet mogelijk.

1.5 Betalen

Betalen gaat bij Tuinplantenwinkel.nl eenvoudig en in een beveiligde omgeving. Deze kunt u herkennen aan het groene slotje in uw browserbalk. U heeft diverse betaalmogelijkheden die we voor u op een rijtje hebben gezet bij betaalmethoden. Dit vindt u onderaan de pagina onder het kopje ‘informatie’.

Veilig betalen met ssl

1.6 Bezorging en bezorgkosten

Al onze actuele informatie over de bezorging en bezorgkosten vindt u op de pagina bezorging en kosten.

Klik hier voor alle actuele informatie omtrent onze bezorging en bezorgkosten

Een van onze bezorgbussen

1.7 Korting

Naast de korting die u ontvangt op bestellingen vanaf € 75,- (u betaalt namelijk geen bezorgkosten à € 7,95) is het mogelijk nog meer webwinkel korting te krijgen van Tuinplantenwinkel.nl. Alle bestellingen die u plaatst op Tuinplantenwinkel.nl vanaf € 495,00 leveren u 5% webwinkel korting op*! Plaatst u een bestelling van €795,- of meer dan ontvangt u nog eens 2,5% extra webwinkelkorting. In totaal ontvangt u bij een bestelling met een waarde van €795,- dus 7,5% webwinkelkorting*!

De webwinkel korting wordt automatisch toegepast in het betalingsoverzicht, zodat u meteen ziet hoeveel webwinkel korting u krijgt.

Een paar voorbeelden:

Bij een bestelling die u plaatst op Tuinplantenwinkel.nl van € 500,- spaart u in totaal € 32,95 uit. U ontvangt 5% korting (€ 25,-) en u hoeft geen verzendkosten te betalen (€ 7,95).

Bij een bestelling die u plaatst op Tuinplantenwinkel.nl van € 800,- spaart u in totaal 67,95 uit. U ontvangt 7,5% korting (€ 60,-) en u hoeft geen verzendkosten te betalen (€7,95).

* = Cadeaubonnen zijn uitgesloten van deze kortingregels. 

1.8 Offerte

Soms kan het zijn dat u graag een offerte heeft voordat u overgaat tot de aankoop. Bijvoorbeeld bij de aankoop van planten voor een complete tuin of border. Dit kunt u doen door ons hierover te mailen.  Bij het opstellen van een offerte willen wij graag weten wie u bent, waar de bestelling geleverd moet worden en hoe we u kunnen bereiken. Vergeet dit niet te vermelden in uw e-mail.

2. Garantie en kwaliteit

De planten en bomen die Tuinplantenwinkel.nl aanbiedt zijn van uitstekende kwaliteit en met zorg door ons geselecteerd. Aangroei zou geen problemen moeten opleveren als u de aanwijzingen opvolgt van de plantinstructies. Deze vindt u op onze site onderaan de pagina onder het kopje 'Informatie'.

Wij staan in voor de perfecte kwaliteit van onze producten op het moment van leveren.  Wij geven daarom ‘aangroei garantie’ op al onze planten en bomen. Dit houdt in dat u na aankoop 3 maanden garantie heeft op het aangroeien van bij ons gekochte producten. Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat u als consument mag verwachten dat aangekochte producten in alle redelijkheid ook functioneren. In het geval van planten betekent dat groeien.

Op een aantal zaken hebben wij echter geen controle en kunnen dan ook niet leiden tot garantieclaims. Dit zijn:

  • Niet opvolgen plantinstructies.
  • Schade ontstaan door verdroging of extreme hitte.
  • Schade ontstaan door extreem natuurgeweld in de vorm van hagel, extreme neerslag, wind of storm.
  • Afsterving of groeistoornis door slechte bodemstructuur (doorwortelbaarheid en ontwatering).
  • Schade ontstaan door vorst na levering.
  • Schade ontstaan door ongedierte, wild, schimmels en ondeskundig gebruik van bestrijdingsmiddelen na levering.

Valt u iets op aan de plant of valt de groei tegen dan verwachten wij dat u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Dit kan het beste per e-mail via [email protected]. Als uw aanspraak op onze aangroei garantie terecht is zullen wij dit zo snel mogelijk met u oplossen. U krijgt dan van ons gratis en zonder verzendkosten een nieuw product geleverd.

2.1 Voorbeelden aangroei garantie

Om onze aangroei garantie duidelijk te maken geven we hierbij drie voorbeelden:

Voorbeeld 1: Stel u koopt in februari 50 beukenplanten bij Tuinplantenwinkel.nl voor een haag. Deze krijgt u geleverd en plant u aan volgens onze plantinstructies. In mei ziet u dat van die 50 planten maar 30 planten blad aanmaken; de overige 20 planten blijven kaal en geven geen teken van leven. U stuurt ons eind mei een e-mail met een foto van de haag. In dit geval heeft u recht op aangroei garantie. Zodra wij de planten weer kunnen leveren krijgt u van ons nieuwe beuken.

Voorbeeld 2: Stel u koopt in februari 50 beukenplanten bij Tuinplantenwinkel.nl voor een haag. Deze krijgt u geleverd en plant u aan volgens onze plantinstructies. In dit geval ziet u in mei dat alle planten blad maken. U bent tevreden, alle planten groeien aan en hebben het naar hun zin. In de zomermaand juli breekt echter een warme en droge periode aan en ziet u plots dat een aantal beuken toch bruin blad krijgen. U besluit ons een e-mail te sturen om aanspraak te maken op onze aangroei garantie. In dit geval zien wij dat de beuken het prima gedaan hebben maar de droogte debet is aan de bruinverkleuring. In veel gevallen kan de plant prima herstellen. We vertellen wat u het beste kunt doen om de beuk er weer bovenop te krijgen. U heeft echter geen recht op onze aangroei garantie.

Soms heeft u voor een langere periode dan 3 maanden recht op aangroei garantie. Dit is het geval wanneer u een plant in het najaar koopt en waarvan u pas in het voorjaar ziet of hij aangroeit. Van deze plant is dan wel bekend dat hij goed winterhard is.

Voorbeeld 3: Stel u koopt in oktober 50 beukenplanten bij Tuinplantenwinkel.nl voor een haag. Deze krijgt u geleverd en plant u aan volgens onze plantinstructies. In mei ziet u dat van die 50 planten maar 30 planten blad aanmaken; de overige 20 planten blijven kaal en geven geen teken van leven. U stuurt ons eind mei een e-mail met een foto van de haag. In dit geval is de termijn van 3 maanden na aankoop verstreken maar heeft u toch recht op aangroei garantie. Dat is omdat van de beukenplanten verwacht mag worden dat zij eenmaal geplant in de aarde extreme kou probleemloos verdragen. Zodra wij de planten weer kunnen leveren krijgt u van ons nieuwe beuken.

2.2 Ruilen en retourneren

Producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn van 14 dagen, zoals sommige planten, kunnen niet worden geretourneerd.

In het geval u de planten of potgrond wilt retourneren vragen wij u contact met ons op te nemen. Planten en potgrond zijn levende producten en niet zomaar eenvoudig per pakketdienst terug te sturen zonder dat daarbij kwaliteitsverlies optreedt. We vragen daarom om nooit zelf planten en potgrond terug te sturen. Dit regelen wij graag zelf voor u. We vragen uw begrip hiervoor. Binnen 48 uur nemen wij altijd contact met u op.

Betreffende diverse niet levende tuinbenodigdheden:

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping.

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het formulier voor herroeping kunt u hier downloaden: formulier herroeping.

Retouradres:

Tuinplantenwinkel.nl

Eerselseweg 35

5511 KL Knegsel, Nederland

2.3 Klachten en opmerkingen

Uiteraard doen wij ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Heeft u desondanks toch een klacht of opmerking, dan vragen wij u deze te mailen aan [email protected], onder vermelding van ’klacht’ of ‘opmerking’ en uw bestelnummer (mits u een bestelling geplaatst heeft). Klachten en opmerkingen nemen we altijd serieus. Wij reageren altijd inhoudelijk op uw klacht of opmerking.

Indien u niet tevreden bent over onze afhandeling van uw klacht of opmerking vinden wij dat uiteraard erg jammer. U heeft als consument de mogelijkheid dit voor te leggen bij Stichting Webshop Keurmerk waar Tuinplantenwinkel.nl bij aangesloten is. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

2.4 Privacybescherming

Uw privacy staat bij ons voorop. Dus ook wanneer u bij ons iets koopt of een account aanmaakt. Als u een account aanmaakt zullen we uw gegevens niet gebruiken voor zaken die niets van doen hebben met uw activiteiten op onze webwinkel. U ontvangt bijvoorbeeld géén reclame maar we houden u wél graag op de hoogte van ontwikkelingen rondom uw bestelling.

Betalen gebeurt binnen een beveiligde omgeving. Tijdens uw betaling bent u verbonden met een beveiligde pagina. Deze kunt herkennen aan het groene slotje boven in uw browserbalk. Dat lijkt op het plaatje hieronder.

Bezoek Neutkens Planten- en bomencentrum

Wij maken gebruik van cookies. Cookies zijn onschuldige tekstbestanden die het mogelijk maken dat onze site goed werkt. Als u bijvoorbeeld aan het winkelen bent onthouden cookies wat er in uw winkelwagen staat terwijl u verder zoekt. Wel zo makkelijk!

Ons privacy beleid vind u hier: privacy beleid

© Tuinplantenwinkel.nl

Alle prijzen zijn inclusief BTW

Webshop keurmerk

 

iDEAL Bancontact / Mister Cash MasterCard Visa American Express AfterPay NL B2C Digital Invoice Bank transfer AfterPay NL B2B Digital Invoice AfterPay BE B2C Digital Invoice

Door gebruik te maken van Tuinplantenwinkel.nl, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten? Bekijk ons privacy policy.