Menu
Geen producten gevonden

»

Bestel Informatie

Bestellen

Bestellen bij tuinplantenwinkel doet u zo:

  1. Zoek de producten die u wilt bestellen en plaats ze in uw winkelwagen.
  2. Ga naar de winkelwagen. Deze kunt u vinden in de rechterbovenhoek
  3. Klik op bestelling afronden.
  4. Vul bij stap 1 het factuur- en bezorgadres in. (Deze kunnen van elkaar afwijken in het geval u er bijvoorbeeld voor kiest de bestelling elders af te laten leveren.)*
  5. Kies bij stap 2 voor de gespecialiseerde bezorgdienst of voor afhalen.*
  6. Kies bij stap 3 voor de betaalmethode van uw voorkeur.*
  7. Controleer bij stap 4 of u alles goed ingevuld heeft.*
  8. Voer uw kortingscode in indien u deze in bezit heeft.
  9. Geef vervolgens aan of we het pakket ergens neer mogen zetten indien u niet thuis bent.
  10. Lees en accepteer de algemene voorwaarden.
  11. Klik op kopen. U word naar de betaalpagina van de gekozen betaalmethode gestuurd.
  12. Nadat u betaald heeft gaan onze medewerkers uw bestelling verzamelen en inpakken. U ontvangt uw order binnen 2 tot 4 werkdagen.

* In onze webwinkel doorloopt u al deze stappen op één pagina. Op die manier kunt u snel terugzien of alles klopt.

Betalen als gast

U plaatst een bestelling automatisch als gast. Uw gegevens worden niet opgeslagen. Wanneer u bij een volgende bestelling liever niet opnieuw uw gegevens wilt invullen kunt u een account aanmaken.

Voordelen van een account

Het aanmaken van een account biedt u een aantal voordelen. Met een persoonlijk account logt u in met uw eigen wachtwoord. Als u een bestelling plaatst met een account hoeft u niet iedere keer opnieuw uw gegevens in te vullen. Deze gegevens kunt u wel altijd bekijken en bewerken.

Afgeronde bestellingen kunt u terug bekijken in uw eigen overzicht. Daarnaast kunt u de status van uw geplaatste order ten alle tijden bekijken. U kunt bijvoorbeeld zien wanneer we uw bestelling verzameld hebben, uw bestelling ingepakt staat en klaar staat om te worden verzonden.

Betalen

Betalen gaat bij Tuinplantenwinkel.nl eenvoudig en in een beveiligde omgeving. Deze kunt u herkennen aan het groene slotje in uw browserbalk. U heeft diverse betaalmogelijkheden die we voor u op een rijtje hebben gezet bij betaalmethoden. Dit vindt u onderaan de pagina onder het kopje ‘informatie’.

Veilig betalen met ssl

Bezorging

Al onze bestellingen worden door een gespecialeerde bezorgdienst afgeleverd. Negentig procent van de bestellingen worden met eigen vervoer bezorgd. Alleen kleine, niet kwetsbare bestellingen worden bezorgd door een in bloemen en planten, gespecialiseerde pakketdienst.

We bezorgen door heel Nederland en België. Hierboven ziet u een deel van de voertuigen waarmee we uw bestellingen bezorgen. Wij staan altijd garant voor een goede aflevering. Uw bestelling is op deze manier in handen van een echte specialist. Schade aan de planten is op deze manier onmogelijk.

Wij leveren al onze planten binnen twee tot vier werkdagen netjes bij u aan huis of op het door u aangegeven afleveradres. Wanneer u uw planten niet binnen twee tot vier werkdagen wilt ontvangen maar later doen wij niet moeilijk. Stuur ons hierover een mail. De leverdatum kunnen we dan in overleg vastleggen zodat het u uitkomt.

Aangepaste bezorging en openingstijden rond Kerst en Oud & Nieuw

Rond Kerst en Oud & Nieuw hanteren wij andere levertijden. Houdt voor de exacte levertijden in deze periode deze pagina in de gaten.

Bezorgkosten

Alle bestellingen boven de €75,- bezorgen wij gratis. Voor bestellingen tot € 75,- hanteren wij een standaard bezorgtarief van € 7,95. Deze tarieven gelden voor bezorging in heel Nederland (dus ook de Waddeneilanden) en België.

Een van onze bezorgbussen

Verpakking

Uw bestelling wordt met zorg in dozen ingepakt op onze speciaal daarvoor ingerichte afdeling. Op deze manier blijft de kwaliteit van de producten gewaarborgd tijdens de verzending. Op het moment dat uw bestelling verzendklaar is, krijgt u van ons een email dat uw bestelling de volgende dag wordt afgeleverd.

Planten leven. We streven er daarom naar om planten zo snel mogelijk te bezorgen om schade te voorkomen. U hoeft niet thuis te zijn ten tijde van de bezorging maar vragen daarvoor wel aan u waar wij het pakket neer mogen zetten. Bijvoorbeeld bij uw voordeur of in de tuin. Dit kunt u aangeven bij het afronden van uw bestelling.

Korting

Naast de korting die u ontvangt op bestellingen vanaf € 75,- (u betaalt namelijk geen bezorgkosten à € 7,95) is het mogelijk nog meer webwinkel korting te krijgen van Tuinplantenwinkel.nl. Alle bestellingen die u plaatst op Tuinplantenwinkel.nl vanaf € 250,00 leveren u 10% webwinkel korting op*! Bij een bestelling die u plaatst op Tuinplantenwinkel.nl van € 250,- spaart u in totaal dus € 32,95,- uit! De webwinkel korting wordt automatisch toegepast in het betalingsoverzicht, zodat u meteen ziet hoeveel webwinkel korting u krijgt.

* = Cadeaubonnen zijn uitgesloten van deze regel. 

Offerte

Soms kan het zijn dat u graag een offerte heeft voordat u overgaat tot de aankoop. Bijvoorbeeld bij de aankoop van planten voor een complete tuin of border. Dit kan u doen door ons hierover te mailen. Bij het opstellen van een offerte willen wij graag weten wie u bent en hoe we u kunnen bereiken. Vergeet dit niet te vermelden.

Garantie en kwaliteit

De planten die Tuinplantenwinkel.nl aanbiedt zijn van uitstekende kwaliteit en met zorg door ons geselecteerd. Aangroei zou geen problemen moeten opleveren als u de aanwijzingen opvolgt van de plantinstructies. Deze vindt u op onze site onderaan de pagina onder het kopje 'Informatie'.

Wij staan in voor de perfecte kwaliteit van onze producten op het moment van leveren. Wij geven daarom ‘aangroeigarantie’ op al onze planten. Dit houdt in dat u na aankoop 6 maanden garantie heeft op het aangroeien van bij ons gekochte producten. Hier heeft u ook recht op. Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dit wil zeggen dat u als consument mag verwachten dat aangekochte producten in alle redelijkheid ook functioneren. In het geval van planten betekent dat groeien. Valt u iets op aan de plant of valt de groei tegen dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk. Op een aantal zaken hebben wij echter geen controle en kunnen dan ook niet leiden tot garantieclaims. Denk dan aan:

  • Niet opvolgen van de plantinstructies. 
  • Afsterving of groeistoornis door een slechte bodemstructuur (doorwortelbaarheid en/of ontwatering).
  • Schade ontstaan door vorst na levering.
  • Schade ontstaan door ongedierte, wild, schimmels en ondeskundig gebruik van bestrijdingsmiddelen na levering.

In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met onze servicebalie via info@tuinplantenwinkel.nl Wij streven ernaar mogelijke problemen spoedig en naar uw tevredenheid op te lossen. Mocht uw klacht terecht zijn, dan krijgt u van ons gratis en zonder verzendkosten een nieuw product geleverd.  

Ruilen en retourneren

Ruilen is met producten die binnen de wettelijke 14 dagen bedenktermijn kunnen bederven niet mogelijk. Al onze planten en potgrond vallen onder deze categorie. Daarom kunnen onze planten en potgrond helaas niet zomaar worden geretourneerd.

In het geval u de planten of potgrond wilt retourneren vragen wij u contact met ons op te nemen. Planten en potgrond zijn levende producten en niet zomaar eenvoudig per pakketdienst terug te sturen zonder dat daarbij kwaliteitsverlies optreedt. We vragen daarom om nooit zelf planten en potgrond terug te sturen. Dit regelen wij graag zelf voor u. We vragen uw begrip hiervoor. Binnen 48 uur nemen wij altijd contact met u op.

Betreffende diverse niet levende tuinbenodigdheden:

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht
te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing
de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel
als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het formulier voor herroeping kunt u hier downloaden: formulier herroeping

Klachten en opmerkingen

Uiteraard doen wij ons uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Heeft u desondanks toch een klacht of opmerking, dan vragen wij u deze te mailen aan info@tuinplantenwinkel.nl, onder vermelding van ’klacht’ of ‘opmerking’ en uw bestelnummer (mits u een bestelling geplaatst heeft). Klachten en opmerkingen nemen we altijd serieus. Wij reageren op uw klacht of opmerking altijd binnen 48 uur per mail.

Indien u niet tevreden bent over onze afhandeling van uw klacht of opmerking vinden wij dat uiteraard erg jammer. U heeft als consument de mogelijkheid dit voor te leggen aan de Geschillencommissie thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag en geschillencommissie.nl.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Privacybescherming

Uw privacy staat bij ons voorop. Dus ook wanneer u bij ons iets koopt of een account aanmaakt. Als u een account aanmaakt zullen we uw gegevens niet gebruiken voor zaken die niets van doen hebben met uw activiteiten op onze webwinkel. U ontvangt bijvoorbeeld géén reclame maar we houden u wél graag op de hoogte van ontwikkelingen rondom uw bestelling.

Wilt u juist wél op de hoogte blijven van onze activiteiten, nieuwe producten of leuke tuin- of plantweetjes dan kunt u ons op facebook liken. Met regelmaat posten wij hier onze nieuwigheden, tips en weetjes.

Betalen gebeurt binnen een beveiligde omgeving. Tijdens uw betaling bent u verbonden met een beveiligde pagina. Deze kunt herkennen aan het groene slotje boven in uw browserbalk. Dat lijkt op het plaatje hieronder.

Bezoek Neutkens Planten- en bomencentrum

Wij maken gebruik van cookies. Cookies zijn onschuldige tekstbestanden die het mogelijk maken dat onze site goed werkt. Als u bijvoorbeeld aan het winkelen bent onthouden cookies wat er in uw winkelwagen staat terwijl u verder zoekt. Wel zo makkelijk!

Ons privacy beleid vind u hier: privacy beleid

Gebruikte icoontjes

Op onze site maken we regelmatig gebruik van icoontjes. Uitleg hierover vindt u hier

Hoogtematen

De klimplanten, hagen en een aantal heesters worden in hoogtematen aangeboden. Deze maten geven de hoogte van de plant aan die hij heeft tijdens de levering. Deze zijn bovengronds gemeten; het is dus de werkelijke hoogte zoals de plant bij u in de tuin staat. Pothoogte, kluit en wortels zijn niet meegeteld! Wij willen er u op wijzen dat dit bij andere sites vaak wel gedaan wordt.

Potmaten

Bij elke plant vindt u de potmaat waarin de plant geleverd wordt. We hebben gezien dat bij veel sites de onder professionals bekende codes gebruikt worden om de potmaat aan te geven (P9, C2, etc..). Bij tuinplantenwinkel.nl hebben we ervoor gekozen om de potmaat uit te drukken in centimeters. Dit is niet alleen duidelijk, maar ook handig wanneer u een plant bijvoorbeeld in een pot wilt plaatsen en u zich afvraagd wat de kluitdiameter is. De diameter kan bijv Ø 19 cm zijn. Bij vierkante potten geven we de afmetingen precies aan, bijvoorbeel bij een Pot 9x9 cm. Hieronder vindt u een overzicht van de codering zoals deze wordt gebruikt door professionals en de bijbehorende afmetingen (in diamter). Zo kunt u ten alle tijden een vergelijking maken indien dit gewenst is.

    • P9 - 9 x 9 cm. (vierkant)
    • P13 - 13 x 13 cm. (vierkant)
    • P17 - 17 x 17 cm. (vierkant)
    • RP2 - 11 x 11 cm. (vierkant, hoog)
    • C1.5 - Ø 15 cm
    • C2 - Ø 17 cm
    • C2.5 - Ø 18 cm
    • C3 - Ø 19 cm
    • C3.5 - Ø 20 cm
    • C4 - Ø 22 cm
    • C5 - Ø 23 cm
    • C7,5 - Ø 26 cm
    • C10 - Ø 29 cm
    • C12 - Ø 30 cm
    • C20 - Ø 38 cm
    • C30 - Ø 42 cm*
    • C35 - Ø 45 cm*
    • C50 - Ø 50 cm*
*Grotere potten zijn niet altijd maatvast. Soms zijn de potten breed en relatief laag, andere keren smal en hoger.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan kunt u altijd een e-mail sturen naar info@tuinplantenwinkel.nl

 

 

Beoordeeld door klanten met een 9.4 uit 6495 beoordelingen

© Tuinplantenwinkel.nl

Alle prijzen zijn inclusief BTW

thuiswinkel waarborg

e-commerce europe

iDEAL PayPal MasterCard Visa American Express Bancontact / Mister Cash AfterPay NL B2C Digital Invoice

Door gebruik te maken van Tuinplantenwinkel.nl, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Meer weten? Bekijk ons privacy policy.